Ένας Αθηναίος στη Χίο

Η επίσκεψη μου σε κάποιο νησί με σκοπό να εφαρμόσω την τεχνική του spinning, προυπήρχε σαν σκέψη στο μυαλό μου. Η ιδέα μου αυτή άρχισε να παίρνει διαστάσεις, όταν μέσω του Lurebites γνώρισα τον Γιάννη Τσιμπινό, τον Μανώλη Αρβανίτη και τον Αντώνη Μπίλο οι οποίοι μένουν μόνιμα στην Χίο. Η απόσταση που μας χωρίζει είναι πολύ μεγάλη, εκμηδενίζεται όμως από ένα μας κοινό χαρακτηριστικό, την αγάπη που έχουμε για το spinning. Η γνωριμία μας αυτή, με το πέρας του χρόνου, εξελίχθηκε σε μια πολύ καλή αληθινή φιλία.

Η πρόταση να με φιλοξενήσουν μερικές μέρες στο πανέμορφο νησί τους, με σκοπό να ψαρέψουμε παρέα δείχνοντας μου απλόχερα τα μυστικά τους αλλά και τους όμορφους ψαρότοπους που διαθέτει το νησί δεν άργησε να έρθει. Δεν θα μπορούσα να σας κρύψω πως η χαρά μου ήταν μεγάλη για αυτήν την πρόταση που δέχτηκα από τους Χιώτες φίλους μου, με αποτέλεσμα να καταφέρω να ξεκλέψω τέσσερις μέρες από την δουλειά μου στα μέσα του Σεπτέμβρη. Οι δυο θα ήταν ψάρεμα και οι υπόλοιπες ταξίδι.

Δυο δυο σαν… Χιώτες

athinaios16Φτάνοντας στο λιμάνι της Χίου με περίμενε ο Γιάννης. Αν θα ήθελα να του προσδώσω έναν χαρακτηρισμό αυτός θα ήταν: “Χαλαρός”. Αυτό επειδή μεγάλωσε σε νησιωτικούς ρυθμούς κάτι το οποίο προσωπικά ζηλεύω. Εφόσον χαιρετηθήκαμε πρώτα με βοήθησε να φορτώσουμε τις αποσκευές στο αμάξι και ξεκινήσαμε την διαδρομή για το σπίτι ενώ η ώρα ήταν πέντε το ξημέρωμα.Μέχρι να φτάσουμε έγινε μια “mini” ξενάγηση αυτού του πανέμορφου νησιού από τον φίλο μου. Δεν θέλω όμως να φανταστείτε ότι η ξενάγηση αυτή περιελάμβανε αξιοθέατα ή όμορφες παραλίες του νησιού. Αντίθετα ο μόνος λόγος που ο “ομιλητικός” Γιάννης έμπαινε στην διαδικασία να μιλήσει αυτές τις πρώτες πρωινές ώρες, ήταν μόνο όταν περνούσαμε από κάποιον καλό ψαρότοπο στον οποίο είχε ζήσει αξιόλογες ψαρευτικές εμπειρίες παλαιότερα. Άλλωστε εμάς τους ψαράδες αυτό είναι που μας απασχολεί περισσότερο.

Πήγα με την σκέψη σε αυτές τις εικόνες...

Πήγα με την σκέψη σε αυτές τις εικόνες…

Οι εξιστορήσεις του κάθε φορά μου “άναβαν τα λαμπάκια ” με αποτέλεσμα να θέλω να ψαρέψω αμέσως εκείνη τη στιγμή. Έπρεπε όμως να ξεκουραστούμε για να αντέξουμε στο ολονύχτιο ψάρεμα που θα κάναμε εκείνο το βράδυ παρέα με τον Μανώλη και τον Αντώνη. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφέρω πως κύριος στόχος μας ήταν τα μεγάλα κοπάδια από λούτσους που κατά περιόδους επισκέπτονται το νησί. Οι οιωνοί όμως δεν ήταν καλοί. Τα παιδιά με είχαν ενημερώσει ότι η περίοδος που επέλεξα να επισκεφτώ το νησί δεν ήταν η καλύτερη για ψάρεμα. Παρ´αυτά πάντα η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. Στην αναβροχιά θα έλεγα καλό και το χαλάζι.

Πρώτη εξόρμηση στη Χίο

athinaios14Φορτώσαμε μπαταρίες αφού κοιμηθήκαμε κάμποσες ώρες μέχρι το μεσημέρι, ετοιμάσαμε τα πράγματα μας με τον φίλο Γιάννη και περάσαμε να πάρουμε τον Μανώλη από το σπίτι του. Αν θα ήθελα να του δώσω ένα παρατσούκλι αυτό θα ήταν ” ο Κοτσίδας ” . Έχει δύο μέτρα μπόι με το μαλλί κοτσίδα. Επιβλητική όψη. Θέλοντας να τον πειράξω μόλις χαιρετηθήκαμε του είπα ” τελικά τα ψάρια που βγάζεις είναι όντως μεγάλα, αν τα συγκρίνει κανείς με το μπόι σου.. ” χαμογέλασε και τον βοηθήσαμε στο φόρτωμα. Ο φίλος Αντώνης θα ερχόταν να μας συναντήσει αργότερα.
athinaios15Ξεκινήσαμε λοιπόν με προορισμό κάποιο μεγάλο λιμάνι, στο οποίο παλαιότερα είχαν καταφέρει οι φίλοι μου να ξεγελάσουν μεγάλους λούτσους, έχοντας την ελπίδα να ξανασυμβεί αυτό εκείνη την νύχτα. Κατά την διάρκεια της διαδρομής, όσο ήταν μέρα ακόμα, κατάφερα να απολαύσω την όμορφη Χίο. Περάσαμε από όμορφα γραφικά νησιώτικα χωριουδάκια καθώς και από όμορφες καταγάλανες παραλίες μέχρι να φτάσουμε στο λιμάνι. Το μυαλό μου είχε ήδη ξεφύγει από τους τρελούς ρυθμούς της Αθήνας. Έπειτα από αυτήν την ευχάριστη διαδρομή είχε φτάσει πλέον η ώρα που περίμενα σαν μικρό παιδί. Να αρχίσουμε το ψάρεμα.

Ο Αντωνάκης μας!

Είχε πλέον νυχτώσει αλλά το φεγγάρι, μια μέρα μετά την πανσέληνο, έκανε την νύχτα μέρα. Εφόσον στόχος μας σε εκείνο το λιμάνι ήταν μεγάλοι λούτσοι χρησιμοποιώντας μεγάλες σιλικόνες είχαμε διπλαρώσει το παράμαλλο μας δέκα πόντους πριν την παραμάνα. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφέρω ότι τα παιδιά με είχαν ενημερώσει πλήρως για τις προτιμήσεις των λούτσων σε εκείνο το σημείο. Έτσι λοιπόν θα μπορούσα να πω πως ένιωθα μια παραπάνω σιγουριά. Αρχίσαμε τις ρίψεις αλλά οι λούτσοι άφαντοι. Ξαφνικά εκεί που ψαρεύουμε εμφανίζεται ο Αντώνης, το γούρι του Αρβανίτη όπως λέει ο ίδιος. Ετοιμάστηκε γρήγορα παίρνοντας θέση μάχης δίπλα μας.
athinaios18Το βάθος του λιμανιού στην ψαρεύτρα μας ήταν περίπου δέκα μέτρα. Μετά από λίγη ώρα, έχοντας περασμένη στην παραμάνα μου μια slug-go 6″ με χρώμα πράσινο-έντονο κίτρινο σε συνδυασμό με ένα jighead 15 γραμμαρίων νιώθω στο καλάμι μου ένα ανεπαίσθητο χτύπημα. Τα παιδιά με είχαν ενημερώσει πως με το παραμικρό χτύπημα που θα νιώσω καρφώνω ακαριαία στο ψάρεμα του λούτσου με σιλικόνες, αφού έχει σκληρό στόμα.
athinaios13Αυτό έκανα κι εγώ, κάρφωσα δυνατά με αποτέλεσμα το καλάμι μου να διπλώσει. Αμέσως καταλάβαμε ότι πρόκειται για κάποιον μεγάλο λούτσο. Δεν πρόλαβα να χαρώ όμως και ο λούτσος ξεψάρισε. Είχα χάσει ένα καλό ψάρι με αποτέλεσμα να απογοητευθώ. Έχοντας όμως τους φίλους δίπλα μου το ξεπέρασα γρήγορα. Στη συνέχεια δυστυχώς το μόνο που έγινε ήταν ένα χτύπημα στη σιλικόνη του Αντώνη τίποτα άλλο. Τέλος κάτι απρόσμενο θέλησε να φάει την σιλικόνη μου. Ήταν ένα πανέμορφο μικρό χταποδάκι το οποίο δεν την άφηνε με τίποτα. Καταφέραμε μετά κόπου και βασάνων να του την πάρουμε ώστε να το επιστρέψουμε γρήγορα στη θάλασσα. Αποφασίσαμε λοιπόν, καθώς είχε περάσει η ώρα, να δοκιμάσουμε σε κάποιο άλλο κοντινό λιμάνι το οποίο ήταν ρηχό αυτήν την φορά με το βάθος του να μην ξεπερνά τα δύο μέτρα. Στόχος μας πάλι οι λούτσοι.

Αλλαγή σκηνικού

athinaios1Θα ψαρεύαμε στο εσωτερικό του λιμανιού, μεταμεσονύχτιες μέχρι πρώτες πρωινές ώρες. Αυτό αποτελεί μέρος της τακτικής που ακολουθούν τα παιδιά στα ψαρέματα τους, έχοντας πολύ καλά αποτελέσματα. Μόλις φτάσαμε αμέσως δέχτηκαν επίθεση από λούτσους στη σιλικόνη τους ο Μανώλης κι ο Γιάννης, δίχως αποτέλεσμα όμως. Μετά από μία ώρα περίπου έρχεται ο Μανώλης από μακριά ενημερώνοντας μας ότι είδε ένα λαβράκι μικρό, το “χαλάζι” που αναφέραμε παραπάνω, να ακολουθεί την σιλικόνη του. Ήταν σε ένα σημείο, γεμάτο σχοινιά ανάμεσα σε ψαρόβαρκες.
athinaios3Αποφάσισα να πάω να κάνω μια ρίψη σε εκείνο το σημείο. Περασμένη στην παραμάνα μου ήταν μια μικρή σιλικονίτσα ” Shimatsu- Drop fish” σε μέγεθος 3″ , χρώμα ροζ, σχήμα ψαριού με διχαλωτή ουρά σε συνδυασμό με ένα jighead 7 γρμ. με σχήμα κεφαλιού ζαργάνας το οποίο της έδινε ένα ωραίο-αργό κατέβασμα στον βυθό. Με την πρώτη ρίψη μόλις ένιωσα την σιλικόνη μου να προσγειώνεται στον βυθό, ήρθε το χτύπημα από το λαβράκι. Κάρφωσα ακαριαία με αποτέλεσμα να πιάσω ένα όμορφο λαβράκι. Ήρθαν τα παιδιά κατευθείαν να με βοηθήσουν με το απόχιασμα. Βγάλαμε μια αναμνηστική φωτογραφία και απελευθερώσαμε το μικρό αλλά μαχητικό λαβράκι. Πίσω από αυτό όμως, ακολουθούσαν μερικά ακόμα του ίδιου μεγέθους.

Πρώτα έφαγε την δική μου σιλικόνη...

Πρώτα έφαγε την δική μου σιλικόνη…

Ο λόγος που βρίσκονταν στον πυθμένα στο συγκεκριμένο σημείο ήταν η πληθώρα από ψιλό που ήταν κουλουριασμένο με έντονη κινητικότητα στην επιφάνεια σχεδόν, στο οποίο κατά διαστήματα έκαναν επιθέσεις τα λαβράκια από τον βυθό προς την επιφάνεια. Σειρά είχε ο Μανώλης και ο Γιάννης που είχαν ένα όμορφο double strike από λαβράκια μπροστά στα μάτια μου χρησιμοποιώντας λιλιπούτειες σιλικόνες σε συνδυασμό με jigheads μέχρι τρία γραμμάρια, που έμοιαζαν πολύ με τα μικρόψαρα που βρίσκονταν μπροστά μας. Τους βοήθησα με το απόχιασμα, βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες και γρήγορα επέστρεψαν τα λαβράκια στο φυσικό τους περιβάλλον. Στη συνέχεια ξεγελάσαμε κι άλλα λαβράκια τα οποία απελευθερώθηκαν όλα.

... μετά έφαγε την σιλικόνη του Γιάννη!

… μετά έφαγε την σιλικόνη του Γιάννη!

Στην συνέχεια, έχοντας περασμένη στην παραμάνα μια σιλικονίτσα slug-go 3′ με αμολύβωτο offset αγκίστρι κατάφερα να ξεγελάσω έναν πανέμορφο πεινασμένο μικρό σκορπιό που την είχε μπουκώσει όλη. Αυτό που συνέβη όμως στην επόμενη ρίψη του Γιάννη ήταν απίστευτο. Κατάφερε να ξεγελάσει τον ίδιο σκορπιό που είχα πιάσει πριν εγώ. Το καταλάβαμε επειδή με μια απρόσεκτη κίνηση δίκη μου είχε τραυματιστεί από την μια μεριά το σαγόνι του. Δεν είναι και τόσο έξυπνοι τελικά. Κάπου εδώ τελείωσε η πρώτη εξόρμηση μας με τελικό αποτέλεσμα: μπόλικο γέλιο, απρόσμενους όμορφους επισκέπτες και πολλές απελευθερώσεις. Δεν χρειαζόμασταν κάτι άλλο.

Δεύτερη και τελευταία εξόρμηση στη Χίο

athinaios6Οι επιλογές που είχαμε να επιλέξουμε σε μέρη ήταν μεταξύ διαφόρων μικρών λιμανιών και μιας παραλίας που έχει μια ιδιαιτερότητα. Σε ένα σημείο της υπάρχει ένας μεγάλος σωλήνας ο οποίος απελευθερώνει πληθώρα γλυκού νερού με μεγάλη ορμή στην θάλασσα, σαν ποταμάκι μικρό, πλάτους ενάμιση μέτρου, δημιουργώντας ένα σκάψιμο του βυθού σε εκείνο το σημείο καθώς και πολλά ρεύματα. Σε αυτό το σκάψιμο το βάθος ήταν περίπου ένα μέτρο ενώ δεξιά κι αριστερά του το βάθος δεν ξεπερνούσε τους είκοσι πόντους νερό. Αποφασίσαμε λοιπόν να επισκεφτούμε αυτήν την όμορφη παραλία με στόχο τα λαβράκια μιας και οι λούτσοι δεν μας τίμησαν το προηγούμενο βράδυ….
athinaios8Δυστυχώς ο Μανώλης κι ο Αντώνης δεν μπορούσαν να έρθουν. Ένα ατυχές γεγονός ήταν ότι μόλις μπήκαμε στο αμάξι παρατηρήσαμε ότι είχε σκάσει το μπροστινό λάστιχο του αμαξιού. Έτσι έπρεπε να αναλάβουμε καθήκοντα “λαστιχά”. Ε ρε γκαντεμιά που μας δέρνει, σκέφτηκα…. Από εκεί που ονειρευόμασταν εκρήξεις από λαβράκια στα surface μας… προσγειωθήκαμε στη “μαυρίλα” που γέμισαν τα χέρια μας από την ζάντα. Τέλος καλό όλα καλά. Άλλωστε όλα μέσα στο πρόγραμμα είναι.
athinaios7Έτσι φτάσαμε λίγο πριν το σούρουπο. Ο Γιάννης είχε περασμένο στην παραμάνα το καινούργιο του τεχνητό επιφάνειας ” Xorus patchinko-100 “. Το έριξε μέσα στα ρεύματα. Το ακολούθησαν κατευθείαν ψάρια χωρίς να γνωρίζουμε τι είναι. Στην δεύτερη ρίψη κατάφερε να πιάσει μια μικρή λίτσα από την ράχη της, την οποία μετά από μια όμορφη μάχη που του χάρισε την απελευθέρωσε. Στη συνέχεια άλλη μια λίτσα ξεγελάστηκε η οποία κι αυτή απελευθερώθηκε.

Μόλις νύχτωσε μπήκαν τα λαβράκια

Μόλις νύχτωσε το ψιλό που βρισκόταν στην ακρογιαλιά άρχισε να χοροπηδάει τρομαγμένο. Το κυνήγαγαν τα μικρά λαβράκια που έκαναν βόλτα μπροστά μας. Υπήρχε έντονη κινητικότητα, δίνοντας μας την πεποίθηση για ένα πιθανό καλό αποτέλεσμα. Αποφασίσαμε λοιπόν με τον φίλο Γιάννη να κάνουμε από πέντε ρίψεις ο καθένας με ενδιάμεση παύση πέντε λεπτών μιας και ο χώρος ήταν περιορισμένος και επειδή θεωρήσαμε πως μια βροχή ρίψεων από τεχνητά, θα τρόμαζε αντί να έλκυε τα λαβράκια που καρτέρευαν για την τροφή τους κόντρα στο ρεύμα σχεδόν ακίνητα. Έτσι καταφέραμε να βγάλουμε αρκετά μικρά λαβράκια τα οποία απελευθερώθηκαν όλα, με πολλά διαφορετικά τεχνητά.

athinaios10Χαρακτηριστικό ήταν ότι μετά την σύλληψη και απελευθέρωση ενός λαβρακιού δεν χτυπούσαν στο ίδιο τεχνητό καθώς και ότι έπρεπε να περάσει λίγη ώρα για να έρθει η επόμενη σύλληψη. Λογικό ακούγεται μιας και το λαβράκι είναι πολύ έξυπνο. Παρά το γεγονός ότι δεν μας τίμησε κάποιο μεγάλο λαβράκι, έχω να πω πως ήταν μια πολύ όμορφη-διασκεδαστική-παιχνιδιάρικη-εποικοδομητική βραδιά.

Απολογισμός

athinaios12Αυτήν την στιγμή που γράφω τα συναισθήματα μου είναι τόσο δυνατά που σαν απολογισμό στο μυαλό μου έχω μόνο την δυνατή φιλία με τα παιδιά που αναπτύχθηκε ακόμα περισσότερο από αυτή μου την επίσκεψη. Είναι τόσο σημαντικό για μένα γιατί προήλθε μέσα από “κάτι” που αγαπάω από μικρό παιδί, το ψάρεμα. Σίγουρα στο μέλλον θα ήθελα να ξανά επισκεφτώ το νησί για περισσότερες μέρες σε καλύτερη ψαρευτική περίοδο.Ευχαριστώ πολύ λοιπόν τους ” Χιώτες ” φίλους μου για την άψογη φιλοξενία και για το γεγονός ότι με γύρισαν σχεδόν σε όλους τους ψαρότοπους μοιράζοντας απλόχερα τα μυστικά τους μαζί μου. Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία που ανυπομονώ να ξαναζήσω στο μέλλον. Να είστε καλά ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας!

banner_boukis

Categories: Spinning

About Author

Γιώργος Μπούκης

Ο Γιώργος ασχολείται τα τελευταία τέσσερα χρόνια με την τεχνική του spinning και τα παρακλάδια της. Σε αυτά τα χρόνια αποκόμισε πολλές εμπειρίες με αξιόλογους αντιπάλους και διαφορετικές συνθήκες ψαρέματος. Στο site μας τον ενδιαφέρει να παρουσιάσει με ένα διαφορετικό τρόπο τις γνώσεις και τις εμπειρίες του σε εσάς, με άρθρα και βίντεο, ώστε να δείτε το spinning μέσα από την ματιά του νέου ενθουσιώδους ψαρά. Έχει αρθρογραφήσει στα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας με πολύ επιτυχία καθώς διαθέτει και το δικό του κανάλι στο youtube. Το ψάρεμα για τον Γιώργο είναι ένα βασικό και αναπόσπαστο κομμάτι στην ζωή του.