Μελανούρια : LRF vs Εγγλέζικο!

Στην ψαρευτική μου ζωή, έχω πιάσει μελανούρια κυρίως με τις δύο αυτές τεχνικές καθώς και κάποια σκόρπια κομμάτια με spinning. Η πλάστιγγα στο θέμα της απόδοσης έγερνε φανερά στην πλευρά του εγγλέζικου. Πάντοτε όμως ήθελα να έχω την ευκαιρία να συγκρίνω την αποδοτικότητα τους, ψαρεύοντας και τις δύο ταυτόχρονα. Αυτό είναι αδύνατο αλλά αν κάτι θέλεις πολύ… γίνεται!!

Χωρίς να έχω κάτι σχεδιασμένο, επισκέφτηκα την Πάτρα πρωί για να διεκπεραιώσω κάποια ανοιχτά θέματα. Μέχρι το απόγευμα είχα τελειώσει και έτσι μου έμεινε χρόνος για να δω φίλους. Ήμουν τυχερός γιατί επισκέπτης στην πόλη ήταν και ο φίλος μου Γιώργος που ζει και εργάζεται πια στην Αυστραλία. Βρεθήκαμε και μέχρι να τα πούμε είχε βραδιάσει. Το καλό με τους ανθρώπους που είναι πραγματικοί φίλοι είναι ότι όσα χρόνια και να περάσουν, ότι και να έχει αλλάξει στην ζωή μας, όσο και να έχουμε αλλάξει εμείς σαν χαρακτήρες, πάντα είναι σαν να μην έχει περάσει μια μέρα από την τελευταία φορά που βρεθήκαμε…

lrf_vs_eggleziko8Μέσα από την κουβέντα, πεθυμήσαμε και τον τρίτο της παρέας, Πέτρο, οπότε τον πήραμε τηλέφωνο για να τον πείσουμε να μας χαρίσει μια ψαρευτική βραδιά όπως παλιά. Είχαμε να πάμε για ψάρεμα και οι τρεις μαζί πάνω από τέσσερα χρόνια! Ο Γιώργος και ο Πέτρος παραμένουν τα δύο καλύτερα ψαρευτικά ζευγάρια που είχα ποτέ οπότε ένα ψάρεμα και με τους δύο ήταν ένα ανέλπιστο δώρο!!

Ο “Ταϊλανδός”!

lrf_vs_eggleziko4Μέχρι να βρεθούμε η ώρα είχε περάσει και η μικρή καλοκαιρινή νύχτα ήταν στα μισά της δηλαδή είχε πάει μία η ώρα. Εντωμεταξύ υπήρχε θέμα. Ο Γιώργος ψαρεύει μόνο spinning, eging & LRF ενώ εμείς θέλαμε να δοκιμάσουμε την τύχη μας στους σαργούς με εγγλέζικο. Έπρεπε να αποφασίσουμε πως θα καταφέρναμε να ψαρέψουμε όλοι σε ένα μέρος χωρίς κάποιος να παραμείνει θεατής του ψαρέματος του άλλου. Έτσι αποφασίσαμε να επισκεφτούμε μια προβλήτα που ο Γιώργος θα μπορούσε να κάνει LRF και εμείς εγγλέζικο αλλά με στόχο όλοι τα μελανούρια. Η ιδέα ήταν καλή γιατί επιτέλους θα μπορούσαμε να δούμε “πόσα… μελανούρια πιάνει ο σάκος” της κάθε τεχνικής!
lrf_vs_eggleziko3Προτού φτάσουμε στο μέρος σταματήσαμε ενδιάμεσα σε μια προβλητούλα για να κάνει μερικές ρίψεις ο Γιώργος με τα παρατημένα εργαλεία του. Είχε ένα καλάμι seabass 5-20 γρμ. c.w., 8,3 πόδια μήκος και ένα μηχανισμό 2000 γεμισμένο με νήμα 0,8 PE. Από τα πολλά χρόνια που έλειπε στην Αυστραλία το νήμα είχε παλιώσει οπότε σταματήσαμε για να κόψει μέτρα και να δοκιμάσει αν όλα είναι καλά. Εμείς από την άλλη είμαστε πτώματα γιατί ούτε το προηγούμενο βράδυ είχαμε κοιμηθεί. Κάτσαμε σε ένα τραπέζι μιας κλειστής ψαροταβέρνας για να πιούμε τον καφέ μας και να πειράξουμε τον φίλο μας.

lrf_vs_eggleziko2Όμως από τις πρώτες ρίψεις άρχισε να παίρνει χτυπήματα και να χάνει ψάρια! Το μυστικό του όπλο ήταν ο “Ταϊλανδός”, ένα μικρό βαρύ μπλε-διάφανο lipless minnow των τριών εκατοστών, sinking πλευστότητας, που έχει φέρει από την Αυστραλία. Πρόκειται για κάποιο τεχνητό Ταϊλανδέζικης εταιρείας που το είχε βρει σε ένα μαγαζί και επειδή ήταν φθηνό, πήρε αρκετά. Στην Ελλάδα του είχε δουλέψει καλά σε λαβράκια και κοκκάλια άρα έμενε να δούμε τι θα κάνει με τα μελανούρια. Τον πήραμε σηκωτό για να φτάσουμε επιτέλους στην προβλήτα και να ψαρέψουμε και εμείς.

Άλλος για εγγλέζικο τράβηξε, άλλος για LRF!

Ένα για το LRF - ένα για το εγγλέζικο

Ένα για το LRF – ένα για το εγγλέζικο

Όταν φτάσαμε εκεί, η ώρα ήταν περασμένη τρεις οπότε άρχισε ένας αγώνας δρόμου για να στήσουμε τα πράγματα, να φτιάξουμε τις αρματωσιές μας, να βυθομετρήσουμε και να μαλαγρώσουμε . Ο Αυστραλός μας, είχε μόνο να ανοίξει το καλαμάκι του και να ρίξει οπότε κάθισε αναπαυτικά να πιει το καφεδάκι του και ξεκίνησε να μας δουλεύει… Στο θέμα ευκολίας, LRF vs εγγλέζικο σημειώσατε : “1”! Πείραγμα στο πείραγμα, ξεκίνησε μια άτυπη κόντρα για το ποιος θα είναι νικητής στο τέλος του ψαρέματος στα μελανούρια.
lrf_vs_eggleziko13Κατά τις τέσσερις παρά, ο “αγώνας” ξεκίνησε. Ο Γιώργης είχε συνολικά ένα χιλιόμετρο ψαρεύτρα -με εμάς στην μέση της- που αποτελούταν από την προβλήτα, το δρόμο και τριακόσια μέτρα με βράχια και μικρές παραλίες. Έφυγε για να εξερευνήσει την δεξιά μεριά και θα γύρναγε για να εξερευνήσει την αριστερή με τα βράχια και τις παραλίες. Εγώ και ο Πέτρος είχαμε ρίξει την μαλάγρα και περιμέναμε να δούμε τα αποτελέσματα της. Δεν πέρασαν πέντε λεπτά και το πανηγύρι άρχισε! Μελανούρια διαφόρων μεγεθών, κατέβαζαν με βία τους φελλούς μας. Κάποια από αυτά γυρνούσαν πίσω στην θάλασσα λόγω μεγέθους και τα υπόλοιπα έμπαινα στην ψαροπαγίδα μας (κιούρτο).

Οι “παντόφλες”!

lrf_vs_eggleziko14Ερχόμενος ο Γιώργος από την εξερεύνηση του, είδαμε ότι δεν είχε πιάσει τίποτα. Μετά τα πειράγματα, τον αφήσαμε να μιλήσει. Είχε πάρει μερικά χτυπήματα αλλά δεν είχε καταφέρει να καρφώσει και το μόνο που έπιασε ήταν ένα μικρό λαβράκι το οποίο απελευθέρωσε γιατί ούτως ή άλλως δεν μετρούσε στον αγώνα… Μας είπε ότι άργησε να καταλάβει ότι έπρεπε να αφήνει το δόλωμα να κατεβαίνει στα μεσόνερα για να χτυπήσουν τα ψάρια και την περισσότερη ώρα ψάρευε αφρό. Έκανε το διάλειμμα του προτού ξεκινήσει για το άλλο μισό της ψαρεύτρας του ενώ εμείς συνεχίσαμε να βγάζουμε μελανούρια. Την νίκη την είχαμε στο τσεπάκι!!

Δυο -δυο τα μελανούρια στο εγγλέζικο

Μόλις ο Γιώργης έφυγε τα τσιμπήματα αραίωσαν ενώ αρχίσαμε να βλέπουμε αναταραχή στον αφρό προς την μεριά που κατευθυνόταν ο “Ελαρεφάς” μας. Σήκωσα το δόλωμα μου από τα δέκα μέτρα στην μια οργιά από την επιφάνεια μήπως και τσιμπήσει κανένα μεγάλο. Ο Πέτρος συνέχισε στα δέκα μέτρα. Το αποτέλεσμα ήταν να μην παίρνω ούτε τσιμπιά και ο φίλος μου να βγάζει μελανούρια έστω και αραιά οπότε επανήλθα στα βαθιά. Τότε ακούσαμε φασαρία στο νερό και είδαμε από μακριά τον Γιώργο να βγάζει κάτι έξω από την θάλασσα. Το πήρε και άρχισε να σκαρφαλώνει τα βράχια για να μας το φέρει οπότε έτρεξα με την φωτογραφική μηχανή για να τον απαθανατίσω και φυσικά να τον πειράξω.
lrf_vs_eggleziko12Ήταν ένα μελανούρι “παντόφλα”, πολύ μεγαλύτερο από αυτά που βάζαμε στον κιούρτο! Το ψάρι αυτό ήταν αρκετό για να κάνει τον Πέτρο να βγάλει το LRF καλάμι του και να πάει με τον τρελό Αυστραλό στα βράχια. Έμεινα μόνος να ψαρεύω με δύο καλάμια και να βγάζω που και που κανά μελανούρι αλλά καμία σχέση με την “παντόφλα” του LRF. Δεν πρόλαβα να βαρεθώ γιατί μετά από λίγο μου ήρθαν με δύο μελανούρια, το ένα μεγάλο και το άλλο κανονικό. Το LRF και ο Γιώργης είχαν πάρει μπροστά! Μέχρι να κάνει το διάλειμμα του, ο Πέτρος συνέχισε με το εγγλέζικο που άρχισε πάλι να παίρνει μπροστά.

Σημειώσατε “Χ”

lrf_vs_eggleziko6Δεν είχαμε πολύ χρόνο για ψάρεμα ακόμα γιατί το πολύ σε μια ώρα θα ξημέρωνε και ο αγώνας θα λάμβανε τέλος. Το εγγλέζικο “αγκομαχούσε” αλλά τα μεγέθη των ψαριών μίκραιναν αντί να μεγαλώνουν. Από την άλλη ο Γιώργος, κουρασμένος από τα βράχια, αποφάσισε να ψαρέψει δίπλα μας, στην προβλήτα και δικαιώθηκε. Ο τελικός απολογισμός ήταν έξι μελανούρια στο LRF εκ των οποίων τα πέντε ήταν τα μεγαλύτερα της ψαριάς μας και στο εγγλέζικο πολύ περισσότερα αλλά με το μεγαλύτερο να έχει μέγεθος σχεδόν ίδιο με το μικρότερο από τα πέντε του Γιώργου.

lrf_vs_eggleziko9Με λίγα λόγια το LRF έφερε την ποιότητα στην ψαριά μας και το εγγλέζικο την ποσότητα. Η απόφαση για τον νικητή ήταν ομόφωνη : ισοπαλία! Έχοντας μεγάλη αγάπη και για τις δυο τεχνικές, νομίζω ότι το αποτέλεσμα ήταν αυτό που έλεγε η καρδιά μου. Η κάθε μία έχει την χάρη της και δεν κρύβω ότι πολλές φορές κατά τη διάρκεια του ψαρέματος, ήθελα να βγάλω το LRF καλαμάκι μου! Από την άλλη… θα ήθελα να βγάλω το εγγλέζικο καλάμι, αν ήμουν αυτός που έκανε LRF και οι άλλοι εγγλέζικο…

Categories: LRF

About Author

Γιώργος Φενερλής

Ο Γιώργος έχει ασχοληθεί με την αρθρογραφία στον περιοδικό τύπο από το 2004, γράφοντας άρθρα κυρίως για την τεχνική του spinning. Ήταν από τους πρώτους που έγραψε για αυτήν την τεχνική ενώ εισήγαγε και νέες όπως το Eging και το LRF. Τα περιοδικά με τα οποία έχει συνεργαστεί είναι το “Thalassa”, “Boat & Fishing”, “Το Ψάρεμα και τα Μυστικά του” και τέλος το “Ψαρεύω” στο οποίο υπήρξε συνδημιουργός και δούλεψε για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα ως αρχισυντάκτης του. Πέρα από την αρθρογραφία έχει ασχοληθεί με παρουσιάσεις προϊόντων, δοκιμές, ρεπορτάζ αγοράς, συνεντεύξεις και ανταποκρίσεις αγώνων αλιείας. Επίσης είναι ο δημιουργός και κάτοχος του παρόντος site.